lunes, 17 de marzo de 2008

Una Nueva Visión de la vida y de la política (caminando hacia Edén)

Este pionero y multidisciplinar ensayo introduce un enfoque abierto, transformante y evolutivo, a los conflictos políticos. A pesar de que está inicialmente basado en el conflicto étnico y político en el País Vasco, principalmente se dirige a todos los demás problemas existentes entre los pueblos indígenas y las naciones-estado constituidos. Este enfoque transpersonal intenta descubrir y aplicar una nueva forma de hermenéutica integral que pueda ayudar a superar la violencia política del actual cambio de era, aquí denominado "periodo interparadigmático". Es evidente que un amplio y profundo cambio global y transcultural se necesita de forma urgente para, en primer lugar, poder enfocar las verdaderas raíces y mecanismos de todo conflicto y, en segundo término, delinear un nuevo modelo de consciencia expandida y todo-acogedora que abra y pavimente el camino hacia una nueva cosmovisión integral del mundo.

En esencia, se formulan las siguientes preguntas: ¿Qué está pasando en realidad en el mundo, con la mayoría de la humanidad hundida en una profunda, creciente e insuperable crisis que cada día que pasa afecta más negativamente a todas las esferas de la vida humana? ¿Es que esta situación nos está intentando transmitir que el mismo núcleo de la esencia humana está cambiando como intento de dar a luz, aunque muy dolorosamente, a un tipo diferente de ser humano poseedor de una cosmovisión más comprehensiva y un superior conocimiento de sí mismo? ¿Están los seres humanos a punto de alcanzar una mucho mejor entendimiento del cosmos que les rodea, tanto por dentro como por fuera? ¿Está creciendo la humanidad, como un todo, hacia una nueva era del espíritu de naturaleza transnacional, e incluso transhistórica, basada en una conciencia planetaria más solidaria y sintética, capaz de negociar pacíficamente todo tipo de diversidad? Este libro invita y propone que todas estas preguntas, por muy difíciles de contestar que aparezcan a primera vista, pueden tener respuestas muy similares, generales e incluso sencillas, aun teniendo en cuenta el drástico cambio de conciencia que necesariamente se requiere.

Para este fin se presenta aquí una aproximación virgen tanto a la realidad objetiva como subjetiva. En orden a articular esta visión sinérgica, empática y evolutiva, se avanza una nueva conceptualización integral, aquí definida como una "revolución evolutiva", para la totalidad de la conciencia del ser humano. Asimismo, nos vemos necesitados de crear una nueva terminología. Esta es concebida como un "esperanto psicológico", un meta-lenguaje del espíritu que sea capaz de superar todas las clases de "hooliganismo e hiperdualismo político", como en la reciente crisis de Kosovo. Al mismo tiempo, este estudio incluye otros temas que abarcan desde "una teoría de la dinámica general de las crisis, los conflictos y la destructividad humana" al del, así llamado, "matemáticas del espíritu". Igualmente se considera un enfoque transpersonal que desvelará "un concepto integrado de la naturaleza del Mal, su esencia, naturaleza y significado". En este mismo sentido, se incide en un "nuevo enfoque transhistórico a la crisis mundial actual", así como una síntesis supraracional, esta última como "proceso de autodeterminación transpersonal": un tipo de negociación política entre los diferentes tipos y niveles de conciencia de una índole verdaderamente democrática y adualista. Todo esto es mediado a través de un "diálogo dialógico" que se dirige a una "interfecundación transcultural y transnacional" finalmente resumido en un "manifiesto político transpersonal". Como conclusión, este ensayo intenta arribar a una verdadera política antitotalitaria como parte del nuevo paradigma emergente, científico, cultural y espíritual.

Para alcanzar la nueva comprensión de la realidad es imprescindible penetrar en la máxima profundidad y potencial posible en la concienciación adualista y antidualista, así como en los más oscuros confines, motivaciones, límites y estadios de la conciencia humana, tanto conscientes como inconscientes. El razonamiento de este enfoque integral y "radical" es que, a la corta o a la larga, cualquier tipo de "hiperdualismo" siempre acaba por determinar rígidamente una realidad externa confrontadora y violenta, y no sólo en los planos personal y psicológico-espiritual sino que también conforma las diferentes cosmovisiones e ideologías socio-políticas. En esta línea, el inveterado conflicto en el País Vasco -- principalmente por ser esta una tierra que vive, tanto desde el punto de vista físico como psicológico, desgarrada en un cruce de caminos entre norte y sur, este y oeste, premodernidad y modernismo, individualismo y colectivismo, capitalismo y marxismo recalcitrante -- ofrece una incomparable oportunidad para hallar un modelo pluralista de "país experimental" que pudiera asimismo servir como ejemplo paradigmático de la utilidad de este nuevo modelo integral en la pacificación de otras conflictivas áreas del planeta.


A NEW VISION OF LIFE AND POLITICS (walking towards Eden)


This multidisciplinar essay introduces an open, transforming and evolutionary approach to political conflicts. Although initially based upon the conflict in the Basque Country, it also addresses other existing socio-political problems, especially those concerning indigenous peoples of the world and already constituted nations or states. This transpersonal approach attempts to uncover and apply a new form of integral hermeneutics that might help to overcome the problems of our present era, here known as the "interparadigmatic period." It is evident that a profound transcultural and global change is needed in order to draw a new model of expanded and inclusive consciousness that paves the way for a more integral worldview.


Essentially, the following questions are posed: What is truly happening in the world, with most of mankind already sunk in a deep, growing, and unsurmountable crisis that negatively affects all the spheres of human life? Is this situation telling us that the very essence of human nature is changing in the attempt to give birth to a different kind of human being which will possess a more comprehensive and integral cosmovision and self-knowledge? Are human beings about to reach a better understanding of the inner and outer cosmos that surrounds them? Is humanity growing towards a new transnational, and even transhistorical, spiritual age that will be based on a more solidary and synthetic planetary paradigm able to peacefully negotiate all kinds of diversity through a drastic shift in consciousness? This book proposes that all these questions, however difficult to answer they might initially appear, may have similar, general, and ultimately natural and even simple answers.


To this end, I will introduce a novel approach to both objective and subjective realities. In order to articulate this mystical, synergic, and evolutionary vision, an integrated conceptualization based upon a new kind of terminology is necessary. I see this new language as a "psychological Esperanto," a meta-language of the spirit which may allow to overcome all kinds of "political and hiperdualistic hooliganism." At the same time, this study includes other subjects ranging from "a general theory of the dynamics of crisis, conflict and human destructivity" to the so-called "mathematics of the spirit," i.e., a transpersonal approach that will disclose "an integrated concept of the nature of Evil, its essence, nature, and meaning." In this vein, "a new trans-historical approach to the present world crisis" is advanced, as well as a suprarational-supranational synthesis. This process of transpersonal self-determination implies a political negotiation of the different levels of consciousness through a democratic, non-dual character. All this is mediated through a "dialogical dialogue" leading to a "transcultural and transnational cross-fertilization," which is finally summarized in a "transpersonal political manifesto." All in all, this essay tries to delineate a new antitotalitarian political paradigm as part of the new emergent science and culture.


In order to grasp the new understanding of reality, it seems essential to dive in the maximal depths and potentials of non-dual and anti-dualistic awareness, the most hidden -- conscious and unconscious -- motivations and human boundaries, and the different stages and states of consciousness. The rationale for this integral approach is that, in the long or short term, any kind of "hiperdualism" always ends up predetermining the shape of a confronting and violent external reality not only in personal and psycho-spiritual realms, but also in the different socio-political cosmovisions and ideologies. In this context, the long-lasting conflict in the Basque Country -- mainly because this is a land that lives, both from physical and psychological perspectives, torn apart between North and South, East and West, premodernity and modernism, individualism and collectivism, capitalism and recalcitrant marxism -- offers an especially fruitful opportunity to search for a pluralistic model of "experimental country" that might serve as a paradigmatic case of the usefulness of this new integral paradigm in any other conflicting areas of the world.

BIZITZAREN ETA POLITIKAREN IKUSPEGI BERRIA (Edeneretz bidea egiten)

Hainbat diziplinatako saio aitzindari honek politika-gatazken ikuspegi ireki, aldakor eta ebolutiboa eskaintzen du. Nahiz eta hasieran behintzat Euskal Herriko gatazka etnikoa eta politikoa izan oinarri, nagusiki herri indigenen eta eratutako nazio estatuen artean dauden gainerako arazoetara bideratutakoa da. Pertsonaz haraindiko ikusmolde hori gaur egungo garai-aldaketaren, hemen "aldi interparadigmatiko" gisa izendatzen denaren, indarkeria politikoa gainditzen lagun dezakeen hermeneutika integralaren modu berri bat aurkitzen eta aplikatzen saiatzen da. Begi-bistakoa da beharrezkoa dela berehalako aldaketa oso eta kulturaz haraindiko zabal eta sakona, lehenik eta behin, gatazka ororen benetako erroak eta mekanismoak fokatzeko eta bigarrenik, kontzientzia hedatuaren eta guztia barne hartuko duenaren, munduaren kosmoikuspegi integral berri baterako bidea ireki eta zolatuko duenaren, eredu berri bat zedarritzeko. 
Funtsean, ondorengo galderak formulatzen dira: zer ari da benetan gertatzen munduan, gizateriaren zatirik handiena krisi sakon batean, gero eta handiagoa eta gaindiezina den krisian, egunez egun giza bizitzaren alderdi guztietan gero eta eragin ezkorragoa duen krisian murgilduta egoteko? Egoera horrek aditzera eman nahi al digu giza funtsaren nukleoa bera aldatzen ari dela, neke-minez bada ere kosmoikuspegi ulerkorragoa eta bere buruaren ezagutza handiagoa izango duen gizaki desberdin bat erditzen saiatzen ari bailitzan? Gizakiok inguratzen dituen kosmosa, barnetik nahiz kanpotik,hobeto ulertzeko zorian al gaude? Gizateria hazten ari al da, osotasun gisa, nazioz haraindikoa, baita historiaz haraindikoa ere, den izpirituaren garai berri baterantz, planetaren kontzientzia solido eta sintetikoagoan, aniztasun-mota oro bakean negoziatzeko gai izango denean oinarritutako garairantz? Liburu honek gonbitea luzatzen digu eta galdera horiek guztiek, ikusi batera erantzuten oso zailak iruditu arren, oso antzeko erantzunak, orokorrak eta batzuetan errazak izan ditzaketela proposatzen du, nahiz eta aintzat hartu horrek nahitaez eskatzen duen kontzientzia-aldaketa drastikoa.Helburu hori lortzeko asmoz, errealitate objektiborako zein subjektiborako hurbilpen berria aurkezten du. Ikuspegi sinergiko, enpatiko eta ebolutibo hori artikulatu ahal izateko, kontzeptualizazio integral berri bat, hemen "iraultza ebolutibo" gisa izendatzen dena, aurreratzen du gizakiaren kontzientziaren osotasunerako. Era berean, terminologia berri bat sortu beharrean gara. Hori "esperanto psikologikoa", Kosovon gertatu berri den krisian bezala "hooliganismo eta hiperdualismo politikoaren" mota guztiak gainditzeko gai izango den izpirituaren metahizkuntza, bailitzan ulertzen da. Horrezaz gain, azterketa honek beste hainbat gai era hartzen ditu barne: "krisien, gatazken eta giza suntsigarritasunaren dinamika orokorraren teoria" eta "izpirituaren matematika" izenekoa beste hainbaten artean. Bestalde, pertsonaz haraindiko fokatzea hartzen du, "Gaizkiaren izaeraren kontzeptu integratua, bere funtsa, izaera eta esanahia" argituko dituena. Ildo beretik, "egungo mundu-krisiaren historiaz haraindiko fokatze berria" azpimarratzen du, baita razionalaz gaindiko sintesia ere. Azken hori "pertsonaz haraindik oautodeterminazio - prozesuaren" gisakoa litzateke: kontzientzia-mota eta mailen arteko negoziazio-politikoaren mota bat, benetan demokratikoa eta adualista izango dena. Horren guztiaren bitarteko "elkarrizketa dialogikoa", "kulturaz eta nazioaz haraindiko interernalkuntzara" bideratutakoa, azkenean "pertsonaz haraindiko politika manifestura" mugatuko dena, izango da. Ondorio gisa esan genezake saio hau benetako politika antitotalitariora iristen saiatzen dela, sortzen ari den paradigma berriaren, zientziaren, kulturaren eta izpirituaren ingurukoaren,zati gisa.Errealitatea modu berri horretan ulertzera iristeko ezinbestekoa da ahalik eta sakontasun eta potentzialik handienarekin kontzientziazio adualistan eta antitotalitaristan murgiltzea, baita giza kontzientziaren mugalderik, motibaziorik, mugarik eta estadiorik ilunenetan, kontzienteetan zein inkontzienteetan, murgiltzea ere. Fokatze integral eta "erradikal" honen arrazoibidea honakoa da: epe laburrera nahiz luzera, edozein "hiperdualismo-mota" aurrez aurre jarritako indarkeriazko kanpoko errealitatea zorrotz determinatzera iristen da. Hori, gainera, norbanakoaren, psikologiaren eta izpirituaren mailetan ez ezik, kosmoikuspegi eta ideologia sozio politikoetan ere gertatzen da. Bide horri jarraiki, Euskal Herriko gatazka zaharrak (batez ere alderdi fisikoaren nahiz psikologikoaren ikuspegitik hegoaren eta iparraren, ekialdearen eta mendebaldearen, aurremodernitatearen eta modernitatearen, indibidualismoaren eta kolektibismoaren, kapitalismoaren eta marxismo setatiaren arteko bidegurutzean erdiratuta bizi delako) aukera paregabea eskaintzen du "herrialde esperimentalaren" eredu pluralista, eredu integral berri honek planetako beste eskualde gatazkatsu batzuk baketzeko duen erabilgarritasunaren adibide paradigmatiko gisa baliagarri izan litekeena, aurkitzeko.Salvador Harguindey, Onkologian espezialiazaturiko mediku (Bufalo -- New Yorkeko Roswell Park Memorial Instituan) eta Medikuntzako Doktore (Euskal Herriko Unibersitatean) dugu. Zenbait elkarteko kide ere bada, hala nola Psikologia Transpersonaleko Elkarte Iparramerikarrekoa (ATP), Psikologia Transpersonaleko Espainiako Elkartekoa (SEPT) eta Medikuntza Onkologiako Europako Elakartekoa, eta lan original ugari argitaratu du minibiziaren bame-bameko izaerari eta gaixotasun hori sorraratzen duten kausa eta mekanismoei buruz. Orain arte, bi eleberri ditu idatzita: "Un niño sin recomendaciones o La Cuna de Don Quijote" (Ed. Helios, 1981) eta "Las vidas de Daniel y George" (Ed. Luz Pradera, 1987). Horrez gain, egunkarietan artikulu ugari, istorio laburrak eta zenbait liburutan kolaborazioak egin ditu, nola zientzi liburutan hala literatur lanetan. Bere hurrengo eleberria. "El día que Dios fue al cine" laster argitataratuko da.



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